Море Исчезающих Времён – Arda

Posted on April 26, 2013

0


Att ryssarna kunde göra extremt bra metal de visste jag ju sedan innan, och bara av att titta på omslaget till Ardas skiva Море Исчезающих Времён så känner man bara på sig att den där måste vara skitbra!

Tyvärr är fallet inte så. Vilket gjorde mig väldigt besviken när jag på chans beställde den.. jag hade förväntat mig lite mer kraft i sång och musiken överlag.
Arda är ett Power Metal band från Moskva och uppenbarligen är dom rätt omtyckta där borta, och de lilla jag har hört från tidigare album har varit ganska okej, men just denna plattan förstår jag inte.

Sångaren verkar helt ointresserad och har inte mycket i sin röst som kan bidra.
Visst kan jag tycka de låter okej i någon låt, vissa regniga dagar, men de är faktiskt ganska sällsynt.
Musiken i sig är helt okej och kan stundtals vara jäkligt schysst, men tyvärr förstörs de hela med den otroligt tråkiga sångaren. Nu vet jag att några som sätter sig och lyssnar på denna säkert kommer tycka jag är dum som anser detta, och jag kan förstå eftersom de finns folk till allt och då borde ju någon gilla Pavel Okunjevs (Павел Окунев) sångröst.

Nu tar jag kanske i lite hårt för hans röst är inte så att man lider när man hör den, men den är inte rolig att lyssna på. Jag hinner inte lyssna länge på skivan då jag ärligt talat blir uttråkad redan i början av första låten. Och nästan varje gång jag försökt mig på denna så hinner jag inte långt innan jag väljer att stänga av och byta till Aria eller något annat ryskt. Denna skivan är nästan bokstavligen ett ryskt sömnmedel på CD.
Vilket är synd för med en bättre sångare så skulle nog musiken kunna ljusna upp lite och få den rättvisa den förtjänar.

Ursäkta att jag hela tiden tjatar om sångaren men det finns faktiskt inget annat att säga om skivan. Det är förjävla tråkigt för jag hade högre förväntningar på detta band och så gör man en sådan här skiva..
En riktig besvikelse med andra ord! Men för att vara schysst så finns här två låtar som är bra (trots sången), titelspåret och låten Арда.

Enbart för er som faktiskt vill testa något nytt eller som behöver somna. Fan jag gäspar bara av att skriva denna recension..

3/10

Foto: Robin Renmark 

Posted in: Metal, Power Metal