Japanska Bonuslåtar

Posted on April 26, 2013

0



Ja vad är de för skit egentligen? Varför får japanerna fler låtar än resten av världen? Vad är det som gör japanerna så mycket finare och bättre än oss så att de förtjänar bonuslåtar? Ofta kan dessa låtarna vara mycket bra också.
Visst får vi också bonuslåtar, men när vi får de så får japsarna ännu fler låtar som är speciella för just Japan.. I mean whats up with that shit?

I en hel del fall är bonuslåtarna på skivor inte mycket att ha eftersom de oftast är kvarlämnade låtar som inte var tillräckligt bra för att hamna på skivan. Men de japanska bonuslåtarna är oftast skrivna för att hamna på just den japanska utgåvan av skivan. Varför??
Det känns bara som ett stort fett hån och ett slag i ansiktet mot alla andra fans världen över.

Exempelvis har Dragonforce skivorna The Power Within och Ultra Beatdown några bonuslåtar som är fantastiskt bra, men dom släpptes bara på den japanska marknaden.
Alltså ursäkta, jag har absolut inget emot japanerna men sånt här beteende tycker jag är förjävligt!
Jag kan förstå om skivbolagen gör de för att tjäna extra pengar men varför inte bara ge oss andra något då? Tror de verkligen att japanerna är dummare än resten av världen och köper en dyr skiva bara för att den har några speciella bonuslåtar?

Jag vet att jag kanske låter som en barnunge som gnäller för att ens bror fick en glass och inte jag, men sånt här gör mig riktigt arg ibland. Tycker de är fullständigt taskigt och hånfullt och även lite snudd på rasistiskt.. nej okej, där överdrev jag lite men ni fattar :P
Överallt jag kollar så finns där alltid dessa jävla bonuslåtar på den japanska marknaden, sluta med det!
Antingen slutar ni med de eller så får vi andra tillgång till dom på något vis som gratis nerladdning exempelvis. Dessutom ska ju alla japanska skivor skryta med det hela med en jävla Obi Strip som bara är en plåga att ha. Den sitter inte fast på omslaget och är totalt meningslös, men om man vill tjäna lite på skivan om man någon gång beslutar sig för att sälja den MÅSTE den ju naturligtvis vara med annars sjunker priset. Den kan vara skillnaden på hundra och tusenlappar…Men är det verkligen så fel att ge oss icke japanska fans möjligheten att få lyssna på den musiken exempelvis via en download? Bara för att vi inte är japaner så har vi inte rätt att få höra bandet/artistens musik? Det är ju fan sandlådenivå på det hela.

Det är bland annat sånt här skit som får folk att ladda ner, och i helvete heller att något svettig skivbolag ska våga klaga på det när dom inte gör musiken tillgänglig för oss andra!

Nej till japanska bonuslåtar!

Posted in: Övrigt