Souls For Belial – Marduk

Posted on April 26, 2013

0


Från Norge och tillbaka till Sverige igen i detta Black Metal tema, och ännu en gång blir de Marduk.
Jag valde att lägga ut deras nya singel Souls For Belial eftersom den nya Marduk skivan kommer snart och detta är en preview på vad som komma skall.
Innehåller bara två låtar varav en från den kommande skivan och en cover på Woven Hand låten Oil on Panel.

Denna recension blir nog ganska kort som ni säkert förstår, och vissa undrar kanske varför jag vill recensera en singel med två låtar.. Jo bara för att jag älskar Marduk så jäkla mycket och att låten Souls For Belial är kick ass.MortuusJag har fått provlyssna på den nya skivan lite och tycker de låter betydligt råare och bättre än föregångaren Wormwood som var lite stel och långsam.
Serpent Sermon som den nya kommer heta, låter mer old school Black Metal och har fått lite sämre produktion vilket verkligen gillas. Tycker de påminner lite om produktionen på Nightwing?

Och så vill jag tillägga att sångaren Mortuus låter betydligt bättre än tidigare. Så Souls For Belial och Serpent Sermon ska ni köpa tycker jag.
På CD går Souls For Belial bara att få tag på i den nya Sweden Rock tidningen där den ges som en extra bilaga. Dock ska man kunna få tag i en 7″ vinyl version också.
Det enda minus är att det bara är en låt som faktiskt är Marduks egna material.

4/5

Foto 1: Robin Renmark

Foto 2: Ingela Hansson

Posted in: Black Metal, Metal