Sail Into Orion – Isengard

Posted on August 6, 2013

0


IsengardJag måste erkänna att även om jag älskar Power Metal till stor del så har jag inte lyssnat mycket på svenska Isengard, och får också bilden av att jättemånga inte känner till dom. Men vafan gör det, det är oftast sådana band som är bra! ;)

Det lilla jag hört från Isengard och kände till förut har ändå hållt mig intresserad av bandet för man hör och märker kvalité i deras musik. För ett band som funnits sedan 88 och som faktiskt spelar så bra som Isengard borde det vara fler som känner till dom, så skäms på er som inte gör det!

När jag jobbade på det lokala biblioteket fick jag höra från min ena arbetskamrat om att han kände Uffe Tillman, trummis och grundare i bandet, och att Isengard höll på med en kommande skiva.
Självklart blev jag intresserad då de inte var helt okända i mina öron, och bara extra kul när någon i ens närhet känner bandet!
Och helt plötsligt trillade singeln/EPn Sail Into Orion ner i brevlådan, som en gåva från bandet vilket jag måste säga att jag uppskattar enormt. Så stort tack!

Här finns inte jättemycket att säga eftersom här bara finns tre låtar, men jäklar vad bra de känns när man sätter igång den och de ljuva tonerna från titelspåret klickar igång!
Jag vet inte om bandet i sig egentligen är influerade av Magnum, men jag tycker det påminner om dom och deras progressiva stil fast lite hårdare såklart!

Nej det här är kvalitéts Power Metal, och när deras kommande platta kommer ut så ska jag utan tvekan gräva mig ner i den.
Så jag väntar med spänning! ;)Image-8

4/5

Bild 1: Robin Renmark

Bild 2: Sandra Tillman

http://www.isengard.se

Posted in: Metal, Power Metal