Måndag V.40 Uppdatering

Posted on September 30, 2013

0


Kaffe och musikEller upplysning eller vafan ni vill kalla det. Kalla det precis vad ni vill :)

Jag ville bara skriva lite och uppdatera om varför aktivitet här på Jävla Musik blivit mindre.
Dels så är det mycket olika musik i rullning hos mig nu, och blir därför lite svårt att dedikera sig och recensera något enskilt. Och eftersom jag alltid skriver från hjärtat och ärligt om mina åsikter kring musiken så måste allt komma naturligt. Det får liksom inte pressas fram för då blir det bara skit och tråkigt att både skriva och för er att läsa.

Dels har jag en hel del privata problem och situationer som uppstått som tagit tid ifrån detta, och dessutom fått mig att tappa intresset och passionen för att skriva om musiken.
För som jag skrev precis så måste allt finnas där och komma naturligt, annars blir det inte bra för någon.

Jag har också en tredje anledning, jag är luspank för tillfället och där kommer ny musik hela tiden. Sabaton släppte nyligen en DVD/Live CD som verkar helt jäkla fantastisk, men jag har inte råd helt enkelt.
Mina favoriter Running Wild och Rhapsody Of Fire ska båda släppa nytt nu de närmaste månaderna, och det är liksom musik som jag MÅSTE införskaffa eftersom jag älskar de banden.
Och jag skulle gärna vilja göra recensioner på de så fort som möjligt eftersom de är aktuella skivsläpp, men jag tror tyvärr inte jag kan göra det pga pengabristen.
Men så fort jag fått pengar kommer detta köpas in och bör då dyka upp här så småningom.

Dessutom har jag redan ett par recensioner som är i princip färdiga att läggas ut, jag väntar på rättigheter/tillstånd att få använda bilder och även rätt tillfälle då jag känner att jag vill lägga ut dom.
Jag har också ett par idéer som är i födelsestadiet som jag fortfarande funderar kring om det kan bli något av, och funderingar finns även på att återgå till gamla skivor jag redan recenserat men som jag inte blivit nöjd med eller eventuellt ändrat åsikt om.

Pikniks Певец декаданса är ett exempel. När jag skrev recensionen så tyckte jag den var bra, men har nu kommit till att älska den något enormt och finner den nu till att vara den bästa skivan som gruppen har släppt.

Nåja, vi får se hur det blir, men nu har ni fått lite information om hur läget ser ut just nu.
Jag ska även börja plugga snart och det tar såklart också tid ifrån Jävla Musik.

Men ha de gött tills nästa gång!

Ps. Svart, handmalet kaffe är helt jävla awesome!

Bild: Robin Renmark

Posted in: Övrigt