Dark Wings of Steel Preview

Posted on October 17, 2013

0


ROF_DWSO_BigRhapsody Of Fire som är ett av mina absoluta favoritband ska ju som nämnt tidigare släppa nytt album i år, och nu sen ett tag tillbaka har omslagsbilden kommit och även en preview på deras officiella youtube.

Detta blir då det första albumet för Rhapsody Of Fire utan Luca Turilli, och första med nuvarande gitarristen Roberto De Micheli . Vad som hände med Tom Hess har jag ingen aning om så ni som vet får gärna berätta!
Oavsett så blir det väldigt intressant att få se vad Micheli går för :)

Jag känner mig inte grymt övertygad efter att ha lyssnat på detta, och dessutom är där en låt som är skrämmande lik LTs Rhapsodys låt Dark Fate Of Atlantis.. inget bra tecken.

Jag har lovats av AFM Records iaf att få göra en intervju med bandet så vi får väl se när det dyker upp, en recension på skivan dyker iaf upp när jag väl fått den i handen.
Tills dess får ni njuta av den preview som finns ute!

Posted in: Metal, Power Metal