År 2013 och 2000 nya läsare!

Posted on December 31, 2013

0


20132013 börjar gå mot sitt slut just nu, och hur har året varit?
Rent skit privat, men på musikfronten har det varit intressant.
Några av mina favoriter som Rhapsody Of Fire, Running Wild, Ayreon och Stratovarius har släppt nya skivor, och vissa andra fina band som Power Quest har valt att hänga instrumenten på hyllan för gott.

Men år 2013 har även sett bortgångar där exempelvis Iron Maidens klassiska trummis Clive Burr tragiskt dog av multipel skleros i Mars månad, Jeff Hanneman från Slayer dog pga leversvikt och Trevor Bolder från Uriah Heep dog i cancer.
Så en liten hyllning till er!

Men 2014 ser ut att bli intressant då exempelvis Dragonforce är påväg att släppa nytt, det blir svårt att toppa deras förra platta The Power Within!
Svenska Hammerfall tog ett avbrott under hela 2013 men tänker återvända i 2014, men ärligt talat tappade jag intresset för dom efter några fruktansvärda album men jag kan tänka mig att detta är goda nyheter för många.

I övrigt har vi att se fram emot nya skivsläpp från Magnum, Iron Savior, Sunn O))), Blind Guardian kanske kommer med nytt material och likaså Iron Maiden och många fler!
Även andra band som inte gjort mycket väsen av sig den senaste tiden som Slipknot och Mayhem kanske också kommer med nya skivor, och Graveland kommer att släppa en polsk version av skivan The Fire Of Awakening vilket jag verkligen ser fram emot :)
Kanske får vi se en comeback från Grand Belials Key?

Hursom, år 2013 har varit ett underhållande år men jag har på känn att 2014 kommer bli aningen bättre!
Jag hoppas ni alla har haft ett bra år och tar det lugnt ikväll!

Till sist vill jag också nämna att under detta år har Jävla Musik ökat med 2000 unika besökare mer än förra året, så tack till alla som läser och hör av sig!

/Robin

Bild: Robin Renmark

Posted in: Övrigt