September ny-release..

Posted on May 11, 2014

2


SeptemberJag har nu i många många år väntat på att Dan Hylander/Raj Montana Bands klassiska platta September ska släppas på CD, och så vitt jag vet har den aldrig funnits i detta format ens.

Förrens nu för någon månad sedan då denna äntligen kom vilket till en början kändes sjukt härligt, men som skulle visa sig vara en hög med skitsnack bara.
Jag tror (om jag inte tar fel) att det är samma skivbolag som ligger bakom detta återsläpp som också låg bakom Döende Oskuld som kom för något år sedan, men det första jag reagerade på var att September inte alls var lika bra behandlad som Döende Oskuld. Omslag och inlägg är inte alls lika snyggt gjort, detta känns bara som något snabbt och billigt ihopaplock.

Men jag tänkte inte mer på det, 169 spänn för en skiva jag länge velat ha på CD var det värt. Sen fick jag veta att detta var “on demand”, dvs att skivan bara trycks på beställning.
Detta konceptet har jag absolut inga problem med, men vad jag däremot har problem med är att betala 169 spänn för något som kan variera i kvalité!
Ja, där står klart och tydligt på Ginza “Denna CD bränns löpande mot beställning hos vår leverantör, och kan skifta något i utförande och kvalitet från den ursprungliga pressningen“.

Det här är fruktansvärt och så otroligt fult så det liknar inget!
I helvete heller att man vill betala 169 spänn för en utbränd skiva som dessutom på toppen av skithögen kan variera i kvalité och utförande!
Vad i helvete tänkte dessa människor med?!

Musiken i sig är bra så det klagar jag absolut inte på, September är en riktigt bra skiva men det här är bortom all kritik.
Riktigt jävla ruttet och lågt att sätta ett sådant högt pris på en skiva som kan variera i kvalité på både ljudet och utförandet på omslag osv.

Ska man betala 169 spänn så ska man fan få vad man betalar för, inte något sånt här jävla osäkert skit som kan variera beroende på köptillfälle!
Och jag kan säga er, att hade jag vetat detta innan jag köpte möget så hade jag INTE köpt den överhuvudtaget.

Nej en skiva som September av en så bra artist som Dan Hylander förtjänar att få ett ordentligt skivsläpp, inte något sånt här dyrt skit som kan variera i kvalité.

Till er alla, köp INTE CD versionen av September. Spring till närmaste butik och köp den på LP istället så är du garanterad bra kvalité istället för det här möget + att du stöttar inte sånt här skit.

Bild: Robin Renmark

Posted in: Övrigt, Folk Rock, Rock