Japan hela Mars månad = Nipponmånad! :)

Posted on February 20, 2015

0


15Så gott folk, jag har inte lagt upp något nytt här på ett tag av olika anledningar..
Dels har det varit hektiskt på det privata planet och dels har jag haft tankar på andra håll då jag måste erkänna att min ekonomi inte är så bra. (Därför som jag inte kunnat köpa och recensera nya releaser från till exempel Blind Guardian och Marduk)

Och under en viss tid nu så har jag börjat fascinerats mer av Japan och dess kultur samt musikscen, och när jag sprang över det galna fenomen som är Vocaloids så kände jag att nu måste jag uttala mig haha!
Så nu ger jag efter av mitt begär och väljer därför att göra hela Mars månad till Nipponmånad!
Varför Nippon? För att det tydligen betyder “Japan” på japanska och jag ville vara lite klyftig, så jag får tacka min vän Jacob som kom det :)

Detta innebär att jag kommer ägna mig åt att lägga upp ett eller fler inlägg varje vecka under Mars månad som har med Japans musikkultur att göra, och då kommer det vara allt från J-Pop till Metal i form av klassiska recensioner till kanske enbart youtubelänkar, allmäna åsikter och tips kring detta :)

Så jag hoppas nu att folk som har lika stort (eller ännu större) intresse för Japan och dess musikkultur ska finna denna månaden intressant och att det kommer bli lite diskussion här på bloggen :)

Nipponmånaden kommer dra igång från och med den 1 Mars och avslutas den 31 samma månad, och det är något jag sett fram emot ett tag så nu kör vi igång tycker jag! :)miku_sing

Picture 1: Robin Renmark

Hatsune Miku/Picture 2: Used with permission from Crypton Future Media
Illustration by KEI (C) Crypton Future Media, INC. http://www.piapro.net

 

 

Tagged:
Posted in: Övrigt