Varför äter folk upp skit som Empire Of The Clouds?

Posted on October 26, 2015

0


Book Of Souls 2Det har nu gått snart 2 månader sedan Iron Maidens nya album The Book Of Souls kom ut och folk hyllar den och i synnerhet sista spåret Empire Of The Clouds, men varför?
Skivan i sig är väldigt bra men.. varför anser alla att Empire Of The Clouds är så ofattbart, overkligt bra??
Jag har hört från folk att det är den bästa Maiden låten någonsin, det största och mest majestätiska de gjort, inget kan bräcka den och bla bla bla. Skitsnack så det stinker om det!

Alla får såklart ha sin åsikt och jag hyllar er som faktiskt genuint tycker denna låten är bra, så all cred till er. Men den här skithögen till låt är 18 minuter lång varav 12 min är fullständigt meningslösa.
Ja jag håller med om att det inte är en direkt fruktansvärd låt och att de första 6 minuterna där Bruce Dickinson spelar piano faktiskt är väldigt bra, men de resterande 12 minuterna efter är så extremt tråkiga och upprepande att man bara vill slänga skivan i golvet!

Man har precis genomglidit en lång skiva med mycket variation och kreativitet, The Red And The Black är ett utmärkt exempel på det, och så kommer denna jäveln på 18 MINUTER och bara pissar på precis allt som varit och vad Iron Maiden står för.
Jag må ha älskat Iron Maiden i bra över 15 år nu och gör det fortfarande, under en lång tid av de åren har det inte funnits något annat för mig än Maiden så jag har varit extremt insnöad i deras musik. Men jag tänker inte sitta och äta upp den här skiten bara för att det är bandets längsta låt någonsin som så många andra verkar göra. Patetiskt! Bara för att en låt är lång så är den inte nödvändigtvis bra för det.

Som sagt, för er som genuint faktiskt tycker Empire Of The Clouds är bra så bara stor eloge till er. Jag klarar i alla fall inte av den eller de fanboys som bara ska gilla den och prisa bandet för att det är gruppens längsta och kanske sista låt i karriären.

Photo: Robin Renmark

Posted in: Metal