Jävla Musik’s Going English – Happy New Year 2016!

Posted on January 12, 2016

0


SamlingGott nytt år allihopa som råkar läsa detta!

Jag är lite sen på detta men det avsiktligt också, då jag inte ville överskugga Rhapsody Of Fire recensionen och Staropoli intervjun. Annars brukar jag lägga ut något på nyårsafton, men nu fick det bli såhär istället.

Folk kanske har lagt märke till att Rhapsody recensionen var på engelska.. och jag har under en längre tid funderat på det och nu bestämt mig för att försöka skriva på engelska istället för på svenska.
Jag känner att det är roligare och finns mer sätt att formulera sig själv på, och dessutom når jag ut till en större publik så jag hoppas inte folk stör sig på detta beslut.
Funkar det inte i det långa loppet så skiter jag i det och går tillbaka till svenskan igen förmodligen :P

2015 var ett det värsta året i mitt liv, utan tvekan. Men jag försöker ta nya tag nu och även om 2016 fortfarande är relativt ungt så har jag mycket planerat för detta året.
Jag har börjat gilla musik och grupper jag aldrig trodde att jag ens skulle kunna tycka om, jag hade tänkt göra en “VS Battle” grej där jag kastar ihopa två mycket specifika band som jag ska ägna min tid åt och jämföra deras musik för att till slut komma fram till vilka som är bäst och som förtjänar mest respekt.
Så håll utkik efter det inom en snar framtid om det låter intressant.

Nipponmånad återkommer också i Mars under troliga namnet “Nippon Month”.
Det var så otroligt kul och givande förra året och väldigt uppskattat av folk, så det är något jag ända sedan dess bara längtat efter att få göra igen.
Och har jag lite tur kommer det bli mer diskussion och kanske någon gäst som dyker upp, so there’s a ton of shit coming up :)

Men nu vänder vi blad från det ruttna året som var och tar ett steg fram och njuter av den bra musik som 2016 har att erbjuda!
Tack för all support under 2015!

/R

Posted in: Övrigt